Csak Szabad Forrásból

Csak Szabad Forrásból

Gyermekfelügyelet WiFi IP kameréva - 2. rész

2014. október 23. - knorb

Nem kevés várakozás után, október közepén megérkezett az IP kamera. A kínai posta sebességének esetlegességét jellemzi, hogy van olyan, hogy leütöm az entert az ebay-en és már csönget is a postás a termékkel, de volt már olyan is, hogy júniusban megrendeltem valamit, és januárban kaptam meg, már rég lemondva róla (szerencsére ez nem gyakori). Az átlag szállítási idő az egy hónap, ezt több száz vásárlással a hátam mögött tudom mondani, tehát egy hónapig nem kezdek idegeskedni egy kínai standard postai csomag esetén.

Mi van a csomagban, kicsomagolás

Tehát térjünk vissza a kamerához. Egy vastag szivacs burkolatba tekerve, borítékban érkezett. Ez általános gyakorlat kínai rendelésnél, a kartonpapír nehéz, ezért drága az utaztatása. Kibugyolálás után minden rendbenlevőnek tűnt, minden megvolt hozzá: kamera, wifi antenna (szabvány menetes fel-le csavarozható, kicserélhető nagyobb hatásfokúra), 220V adapter (britt dugós, átalakító nélkül), cd, csavarok, fali tartó, tiplik, csavarok, imbuszkulcs (??? sehova nem kell :-) ???)

A kamera alján és tetején van egy-egy menetes lyukacska, így rögzíthető a kamera a fali tartóra. Nagyon okosan (vagy véletlenül :-) ) a lyuk mérete pontosan akkora, hogy a fotóállvány csavarja is illik bele. Ennek nagyon megörültem, mert megkönnyíti a dolgomat, nem kell semmiféle átalakítót bütykölnöm.

IP cím meghatározása. Az nmap-nak mondom szimat :-)

Kicsomagolás után mindjárt rá is szereltem a kamerát egy fotóállványra, UTP kábellel összekötöttem a routerrel, bedugtam a konnektorba és miután nem robbant, nekiálltam tesztelni. A cd-n levő pdf formátumú, angol nyelvű leírás szerint a böngészőben elérhető a 81-es porton. De először az IP címét kellett kitalálnom. Erre linux alatt az nmap szoftvert hívtam segítségül. Kiadtam terminálban az nmap -v 192.168.0.0/24 parancsot. Természetesen a gép, amin kiadtam, ugyanazon a hálózaton volt. A router dhcp-n oszt címeket a 192.168.0.100-254 tartományban.
Mindjárt meg is kaptam, hogy 192.168.0.101 címen van egy valaki, akit nem tudok másnak beazonosítani, mint a kamerának.

Engedve a további kiváncsíságomnak, és ha már úgy is ott az nmap, rámentem a következő paranccsal is (gondoltam nincs benne IDS, IPS, meg ilyesmi :-) - nincs is):

sudo nmap -v -O 192.168.0.101

Az eredmény a következő lett:

Starting Nmap 6.40 ( http://nmap.org ) at 2014-10-23 12:22 CEST
Initiating ARP Ping Scan at 12:22
Scanning 192.168.0.101 [1 port]
Completed ARP Ping Scan at 12:22, 0.22s elapsed (1 total hosts)
Initiating Parallel DNS resolution of 1 host. at 12:22
Completed Parallel DNS resolution of 1 host. at 12:22, 0.02s elapsed
Initiating SYN Stealth Scan at 12:22
Scanning 192.168.0.101 [1000 ports]
Discovered open port 23/tcp on 192.168.0.101
Discovered open port 81/tcp on 192.168.0.101
Discovered open port 8600/tcp on 192.168.0.101
Completed SYN Stealth Scan at 12:22, 4.82s elapsed (1000 total ports)
Initiating OS detection (try #1) against 192.168.0.101
Nmap scan report for 192.168.0.101
Host is up (0.024s latency).
Not shown: 997 closed ports
PORT     STATE SERVICE
23/tcp   open  telnet
81/tcp   open  hosts2-ns
8600/tcp open  asterix
MAC Address: XX:XX:XX:XX:XX:XX (Unknown) # itt volt mac, csak nem árulom el :-)
Device type: general purpose
Running: Linux 2.6.X
OS CPE: cpe:/o:linux:linux_kernel:2.6
OS details: Linux 2.6.9 - 2.6.30
Uptime guess: 0.030 days (since Thu Oct 23 11:39:52 2014)
Network Distance: 1 hop
TCP Sequence Prediction: Difficulty=199 (Good luck!)
IP ID Sequence Generation: All zeros

Read data files from: /usr/bin/../share/nmap
OS detection performed. Please report any incorrect results at http://nmap.org/submit/ .
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 8.18 seconds
           Raw packets sent: 1395 (64.244KB) | Rcvd: 2691 (834.292KB)

Ebből azt látom, hogy linuxot futtat, mondjuk ez nem meglepetés. Ami igen, hogy fut rajta egy telnet is 23-as porton. Ekkora biztonsági rés, hihetetlen, akkor már miért nem ssh!? Na, szóval internetről nem fogom elérhetővé tenni közvetlenül az biztos!

<OFFTOPIC>
Azoknak akik arra gondolnak, hogy akkor most fogom a nmap-ot és jól nekiengedem mindenféle interneten levő szervernek, azoknak azt tanácsolom, ne tegyék! Tuti az lesz a jutalmuk, hogy ki lesznek tiltva mindenhonnan jó hosszú időre, mert minden épeszű (erősen paranojás) szervergazda figyeli a portszkennelést és jó hosszú warnnal jutalmazza az elkövetőit! Én is így teszek.
Sőt akár más szerverekről is kitilthatnak, mert van adatbázis is a csibészkedőkről, ami úgy működik, hogy mondjuk te nmap-olod a kolokgolya.hu szerverét, csak úgy próbaként, az érzékeli, bekerülsz a rosszfiú adatbázisba. Este szeretnéd megnézni a kedvenc filmedet a gayfarm.com tajvani szerverén. De az a szerver is nézi a rosszfiú adatbázist és nem enged be. Aznap este nem lesz huncutkodás :-)
</ OFFTOPIC>

Kamera használata böngészőben

Tehát nyitottam egy firefox böngészőt, és beírtam 192.168.0.101:81

Screenshot - 2014-10-23 - 12.43.05.png

Ha az utolsót választjuk, akkor ezt kapjuk:

Screenshot - 2014-10-23 - 12.45.14.png

Itt semmit sem lehet állítani, viszont láthatjuk a kép "minőségét" és, hogy rend van a gyerekszobában :-). Nem kicsit hordós a kép, de ez az általam megcélzott használatot nem befojásolja, arra jó lesz.

Válasszuk inkább a "Server Push Mode"-ot.

A gombok nagy része, csak sallang, nem csinál semmit. Ami működik: tükörkép jobb-bal, tükörkép fel-le, felbontás állítás (max 640x480), frame rate (max 30), mode (50Hz, 60Hz), brightness, contrast, Default video param all, snapshot, settings

A settings a következő képet adja:

Screenshot - 2014-10-23 - 12.58.33.png

Beállítható több kamerának is a figyelése egyazon kamerába belépve a "Multi-Device Settings" menüben:

Screenshot - 2014-10-23 - 13.06.49.png

Tud mozgásérzékelős risztást, tehát ha mozgást érzékel, akkor e-mailt küld és/vagy ftp szerverre feltölt képeket x másodpercenként (x beállítható) (nem próbáltam).

Látószög meghatározása

Akkor most nézzünk egy fontos kérdést, a látószöget. Megpróbáltam kimérni a horizentális látószöget a következő módon:

A képen jobbról, balról egy-egy szekrény van, amelyek pontos egymástól mért távolsága a fal síkjában 216,6cm.

A kamerát az állványon beállítottam pontosan középre, velük szembe. Addig toltam előre a kamerát, amíg a kép két szélén pontosan a szekrény és a fal találkozása látható.

Ezután lemértem a kamera elejének síkja és a fal közötti távolságot: 188,0cm (lehet, hogy a ccd távolsága kéne, nem tudom, de a kamera hátulja így 197,5cm).

Számítás

Aki szerint a trigonometria f.szság, az most bajban van. Aki szerint nem, azt kedvelem :-)

Tehát van két háromszögem:

a = 216,6/2 = 108,3cm

b = 188,0cm

Most jöhet a szögfüggvény (tangens):

tg(α) = a/b

tg(α) = 108,3/188 = 0,567063829

α = 29,95

Látószög = 2*α = kb 60 fok

Tehát a látószöge a kamerának 57 és 60 fok között van. [KÁROMKODÁS]

Konklúzió

[KÁROMKODÁS]

Ez a vacak erre biztos nem jó nekem. Persze másra akár még jó is lehet, de arra semmiképp, hogy 4 darabot beteszek a sarokba és látom az egész területet, mert arra minimum 90 fokos látószög kéne.

[KÁROMKODÁS]

Update: éjjszakai üzemmód

Kipróbáltam az éjjszakai üzemmódját. Ilyenkor világít az optika körül egy csomó vörös led, de csak diszkréten, szinte alig észrevehetően. A kép szuper jó!

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadforras.blog.hu/api/trackback/id/tr827407650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása